GÜNCEL
Giriş Tarihi : 24-01-2023 11:39   Güncelleme : 24-01-2023 19:16

Melih Eymen, İçin Taksici Esnafı Desteğini Sürdürerek Seferber Olacak

Kayseri'de taksi durağı bir günlük kazançlarını SMA hastası Melih Eymen, için bağışlayacak.

Kayseri’de yaşayan SMA hastası Hasan Çınar ve Melih Eymen, için kampanyalar düzenlendi. Düzenlenen kampanyalara destek amaçlı 2 taksi şoförü yakın tarihte bir günlük kazançlarını Hasan Çınar ve Melih Eymen, için bağışlamıştı. Valilik izniyle başlatılan kampanyalar ile birlikte Hasan Çınar, için tedavi parası topladı. Melih Eymen, için taksici esnafı desteğini sürdürerek seferber olacaklarını ve 23 Ocak Pazartesi günü kazandıkları paraları bağışlayacaklarını belirti.

Taksici Mesut Kürkçü, Esnaf Odaları’nın hassas davranması gerektiğini söylediği konuşmasında “Biz insanlık namına yani bir şey başlattık. Burada otururken araştırırken de yani etkilendik. Türkiye'de yüzlerce SMA hastası var. Herhalde bir hastanın gideri iki milyon dolar civarındaymış. Bir anne baba bunun altından nasıl kalkabilir ki bir başına. Şimdi Türkiye'de bir sürü iş adamları var, iş insanları var. Her yere reklamlara, şuraya buraya dünya kadar para harcıyorlar. Yani buralara para harcayıp da bunun reklamını yapsalar bence daha güzel olurdu. Ama baktık yani oralardan bir şey göremediğimiz için. Biz taksiciyiz, küçük esnafız. Hani olur biz de bir katkı yapalım dedik. İnsanların belki dikkatini çekeriz, birilere yardımcı olur diye böyle bir kampanya yaptık yani. Hasan Çınar’ın kampanyası tamamlanmış. Biz çok sevindik. Melih Eymen Ceylan’a da en kısa sürede ulaşacağız inşallah. Demek ki insanlar artık duyarlı olmaya başlamış. Kayserimizin nüfusu bir buçuk milyon. Bu para çok büyük bir para değil aslında nüfusumuza baktığınız zaman. İsterse üç günde toplanacak bir para. Ama insanlara dokunamıyor muyuz bilemiyoruz yani. Demek ki bazı insanların haberleri yok. Yani burada yoldan geçen vatandaşlar mesela görüyor, bizim kumbaramız olmadığı halde yardımcı oluyorlar. Demek ki iyi bir kampanya yapılsa bence çok kısa sürede bu parayı karşılarız diye düşünüyorum. Sırf o da değil mesela bu diyelim ki kuruluşlar var, odalar var. Bu esnaf odaları öncülük yapsa belli bölgelerde işte sanayide, çarşıda, üniversitede yani işte havalimanında, yani bu kampanyaya odalar yardımcı olsa inanıyorum çok kısa sürede biter yani. Mesela Kayseriliyiz diye övünüyoruz. İşte hayırla yarışıyoruz. Birinciyiz. Ama bu hayırda yanaşamıyoruz maalesef. Niçin yarışamıyoruz? Çünkü insanlar bir hayır yaptığı zaman birileri görsün istiyor. Ben şuraya yaptım, adım yazsın, buradan geçen benim adımı okusun diyor. Hayır bu değildir. Hayır zaten kimsenin görmemesi lazım. Yapılan hayır budur. Onun için de Kayserili iş adamlarımızı bu konuya yardımcı olmak için davet ediyoruz. Biz sadece taksici esnafı olarak gölde bir damla suyuz” dedi.

Yusuf Mutlu, insanları empati yapmaya davet etmesi ile şunları söyledi: “Şöyle bir şey yapılabilir mesela. Bunun fikir babası Yaşar Avcı. Yani sağ olsun o dedi abi böyle bir şey yapabilir miyiz diye. Mantık olarak da icraat olarak da çok güzel. Şimdi çok bir şey değil aslında. Starbucks'tan bir kere de kahve içmesek. Bu hafta da defa sinemaya gitmesek. Hepimizin çocuğu var. Hepimizin çocuğu var. Parkta sizin çocuklarınız oynuyor ama SMA’lı yatağa mahkum. Bu çok zor bir şey değil. Gerçekten çok zor bir şey değil. Çok kaybettiğimiz bir şey yok aslında. Bu farkındalık falan da değil. Zaten herkes her şeyin farkında. Sadece ateş düştüğü yeri yakıyor. Onu görebilmek önemli. Yani ünlü bir yazarın bir sözü var. Diyor ki, acı hissedilebiliyorsan canlısın başkasının acısını hissedebiliyorsan insansın diyor. Dünyaya insan olarak geldik bari insanca yaşayalım. Birine merhem olalım, birine umut olalım. Çok bir şey istemiyorum. Tüm Kayseri 100’er TL verse bugün kampanya biter. Biz damla olalım nehre dönüşsün istiyoruz. Biz yapabiliyorsak Kayseri Ulaşım A.Ş. de yapabilir örneğin.”

Her il kendi hastasına sahip çıksın yeter diyen taksici Yaşar Avcı, “300 SMA hastası varsa 300’e yetişme şansım yok da en azından Kayseri'deki iki hastamıza bizim de faydamız olsun istiyoruz. Her il kendi hastasına sahip çıksa o da yeter. Aslında Kayseri'nin insanı gerçekten anlayışlı. Mesela bir yere gidiyorsun. Seni durduruyor. Diyor ki ne yapıyorsun, şu hasta için yardım topluyorum diyorum. Adam çıkarıyor sana para veriyor. Böyle insanlarımız da var bizim. Herkes elini vicdanına koysun. Bu çocuklarımıza umut olalım hayata döndürelim bu evlatlarımızı” diye konuştu.

Yarı zamanlı olarak takside çalışan üniversite öğrencisi Furkan Mortaş, kendisi gibi tüm arkadaşlarının da destek olması gerektiğini belirterek şu ifadeler de bulundu: “Ben üniversite öğrencisiyim. Ekstra olarak harçlık çıkartmak amaçlı çalışıyorum burada. Pazartesi günü de aynı şekilde böyle yemeğin için çalışacağız. Aynı şekilde üniversiteden arkadaşlarım vesaire desteklerini bekliyorum buradan. Hani arkadaşlarımızın dediği gibi biraz önce biz Starbucks'a gidip bir kahve içmek yerine kendi kardeşini yerine koyarak da bu çocuklara destek verilmesini istiyorum. Sesimizi duyurabildiğimiz şekilde elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağız.  Ama şöyle de bir şey var bence biraz insanlarımızın vicdanını ortaya çıkartmak gerek. Ülkemizde bazı insanlar dilenerek veya kendini acındırarak sakat taklidi yaparak milletimizin güvenini kırıyor. Normalde hepimiz için de bir merhamet duygusu var. Biz merhametli insanlarız. Yardım edebiliyoruz illaki. Elimizden geldiğince küçük şeyden büyük şeyler oluyor. Damlaya damlaya göl olur mantığıyla. Ama bizim insanlarımız şu an güven duygusunu yitirdiği için şu şekilde düşünebiliyor. Ya ben bu taksiciye vereceğim ama bu taksi oraya iletecek mi mantığıyla düşünüyor. O açıdan kimsenin kuşkusu şüphesi olmasın. Kendi gelirimizi, kendi yakıtımızı dahi o gün cebimizden koyarak bütün parayı elimize geçen bütün geliri kuruşu kuruşuna Melih Eymen'e, bağışlayacağız. Geçtiğimiz hafta yaptığımız kampanyamızın dekontları da elimizde. Kayıt tutuyoruz sürekli. Müşterilerimiz bu konuda bize güvenebilirler. İnsanlarımızın büyük bir vakti trafikte geçiyor. Herkes ulaşım sağlamak için trafik içinde. Araçlarımızda zaten afişler önlü arkalı olarak takıldı. Ön şekilde karşı taraftan gelenlerin görmesi, alt tarafta trafikte duranların görmesi amaçlı takıldı. Hani bizde bir farkındalık yaratalım istedik. Şöyle bir şey de olabilir güncel olduğu için söylüyorum, şu an Türkiye'nin 81 ilinde taksimetre ücretlerine zam geliyor. Biz taksimetre ücretlerine zam geldiği zaman taksimetre ayar yaptırmak için ekstra ücret ödüyoruz buna. Kayseri'de yüzlerce taksi var. Bu taksimetre ücretine zam yapıldığı zaman, taksimetre ücretinin güncellenmesi mesela bu özel bir şirkettir güncelleyenler ama hani en azından onlar da güncelleme ücreti almayaraktan o ücreti dahi bağışlayabilirler hani. Şu an güncel bir durum olduğu için bunun evet. Herkes verecek. Biz cebimizden verelim zaten. 750 TL verelim ama SMA'ya gitsin. Biz elimizden geldiğince küçüktür, büyüktür bir şeyler yapmaya çalıştık. Hani çok sesimizi duyurabilir miyiz bilmiyorum ama elimizden geldiğince desteklerimizi esirgemeyeceğiz.”